Recht op verhoogde tegemoetkoming (RVT)

Wat zijn de voordelen voor personen die verhoogde tegemoetkoming genieten?

Gezondheidszorg

  • Een betere terugbetaling van je gezondheidszorg.
  • Minder betalen voor een aantal geneesmiddelen.
  • Minder betalen voor raadplegingen bij de dokter en huisbezoeken.
  • Een minder hoog persoonlijk aandeel betalen bij ziekenhuisopname.

Andere voordelen

Daarnaast hebben de rechthebbenden van de verhoogde tegemoetkoming ook nog talrijke andere voordelen:

  • Korting op openbaar vervoer (NMBS, De Lijn, TEC en MIVB). Neem contact op met de betrokken instanties om in aanmerking te komen voor deze voordelen.

Om dit voordeel te genieten, dien je enkel je eID te tonen aan de loketten voor het verkrijgen van een abonnement van de NMBS (2e klasse) en MIVB. Vanwege technische beperkingen kan het zijn dat de NMBS of MIVB om een papieren attest vraagt. Klik hier om het te verkrijgen.

Wat betreft de abonnementen van De Lijn en TEC, is het attest van de mutualiteit nog steeds noodzakelijk. Je kan dit attest verkrijgen in een van onze kantoren, door ons te contacteren of door het te bestellen via e-Mut.
 

  • Toegang tot het Sociaal Verwarmingsfonds cat. 1.
  • Als je beantwoordt aan specifieke voorwaarden: sociaal tarief voor telefoon, vrijstelling van kijk- en luistergeld, voordelen toegekend door sommige gemeenten (gratis vuilniszakken of lagere huisvuilbelasting).
  • De verhoogde tegemoetkoming is ook voordelig in het kader van de MAF (maximumfactuur).
  • De bijdrage voor de Vlaamse Zorgverzekering is lager.
  • Je geniet de derde-betalersregeling: de zorgverlener (arts, tandarts enz.) regelt je medische kosten rechtstreeks met je ziekenfonds, je betaalt zelf dus enkel het remgeld, het ziekenfonds stort het verschil rechtstreeks aan de zorgverlener.
  • Tot 30/06/2023 kom je in aanmerking voor het sociaal tarief voor elektriciteit en aardgas. Vanaf 01/07/2023 kom je niet meer automatisch in aanmerking voor het sociaal energietarief. Je zal moeten overstappen naar een commercieel tarief. De energieleverancier moet je informeren over het stopzetten van het sociaal tarief en je een nieuw tarief aanbieden.

    Je kunt :

    - dit aanbod aanvaarden
    - een ander tarief kiezen bij je huidige energieleverancier,
    - veranderen van energieleverancier,
    - aantonen dat je tot een andere (vaste) categorie behoort die recht heeft op het sociale tarief (meer informatie over het sociale energietarief).

    Om de tarieven van energieleveranciers te vergelijken, kun je de simulators gebruiken die door de regionale regulatoren ter beschikking worden gesteld :

    CWaPE in het Waalse Gewest
    BRUGEL in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
    VREG  in het Vlaams Gewest

Wanneer start en eindigt het recht op verhoogde tegemoetkoming?

Wanneer het recht aanvangt en eindigt is afhankelijk van je statuut.

RVT op basis van een sociaal voordeel of statuut zonder inkomensvoorwaarden:

Aanvangt: Dit recht wordt je automatisch toegekend. Zodra je voldoet aan de voorwaarden, sturen wij je een brief om je te verwittigen dat het recht op de verhoogde tegemoetkoming aan jou werd toegekend.

Eindigt: Op 1 januari als het jaar daarvoor niet aan de volgende voorwaarden is voldaan:

  • 3 volledige en ononderbroken maanden leefloon of daaraan gelijkgestelde hulp;
  • een dag inkomensgarantie voor ouderen of IGO;
  • een dag gehandicaptenuitkering;
  • een dag ingeschreven als rechthebbende NBM;
  • een dag ingeschreven als rechthebbende wees.

RVT op basis van een inkomensonderzoek

Aanvangt: Dit recht begint ten vroegste op de eerste dag van het kwartaal waarin de aanvraag werd ingediend of ten laatste op de eerste dag van de maand van de aanvraag. Ongeacht het soort RVT brengen wij je altijd schriftelijk op de hoogte van de start van het recht.

Eindigt: Het RVT eindigt zodra zich een verandering in het mutualistisch gezin heeft voorgedaan of na een controle van de indicator of de inkomsten. Ongeacht het soort RVT brengen wij je altijd schriftelijk op de hoogte van het einde van het recht.

Waar kan ik het document vinden om RVT aan te vragen?

Afhankelijk van je persoonlijke situatie dien je voor je aanvraag andere documenten te gebruiken.

Een overzicht van alle aanvraagvoorwaarden en de noodzakelijke documenten kan je hier terugvinden.

 

Welke documenten moet ik bijvoegen wanneer ik mijn RVT aanvraag?

Elke aanvraag verloopt via de 'Verklaring op erewoord' die ondertekend moet worden door alle gezinsleden. Daarbij moet je alle documenten voegen over de inkomsten* van elk gezinslid aan de aanvraag:

  • een kopie van het belastbaar bruto-inkomen van je gezin van de maand waarin de verklaring ondertekend werd, alsook van de voorafgaande maand (loonfiches, betalingsbewijzen van je werkloosheidsuitkeringen, pensioen, vakantiegeld, eindejaarspremie, de aanvullende vergoeding van je werkgever in geval van brugpensioen ...);
  • een kopie van het laatste aanslagbiljet betreffende de onroerende voorheffing (kadastraal inkomen), indien je eigenaar bent van een eigendom;
  • een kopie van het laatste aanslagbiljet betreffende personenbelasting dat je ontvangen hebt van de belastingadministratie. Het document van tax-on-web en het voorstel tot een vereenvoudigde aangifte zijn niet geldig.

Wanneer ons ziekenfonds al deze documenten gekregen heeft, onderzoeken we je dossier en als je aan alle voorwaarden voldoet, zullen we je de verhoogde tegemoetkoming toekennen.

* Zelfstandigen moeten een document voorleggen waarin duidelijk hun inkomen vermeld staat (bv. een attest opgesteld door de boekhouder).

Ik heb recht op een verhoogde tegemoetkoming. Hoe kan ik een sociaal abonnement voor de NMBS, De Lijn, TEC en MIVB bekomen?

Neem contact op met de betrokken instanties om in aanmerking te komen voor de ze voordelen.

Om dit voordeel te genieten, dien je enkel je eID te tonen aan de loketten voor het verkrijgen van een abonnement van de NMBS (2e klasse) en MIVB. Vanwege technische beperkingen kan het zijn dat de NMBS of MIVB om een papieren attest vraagt. 

Wat betreft de abonnementen van De Lijn en TEC, is het attest van de mutualiteit nog steeds noodzakelijk. Je kan dit attest verkrijgen in een van onze kantoren, door ons te contacteren of door het te bestellen via e-Mut.

Krijgen alle gezinsleden recht op verhoogde tegemoetkoming?

De verhoogde tegemoetkoming op basis van een sociaal voordeel of statuut wordt toegekend aan de rechthebbende van dit voordeel/statuut, zijn samenwonende partner, en in enkele gevallen aan hun personen ten laste.

De verhoogde tegemoetkoming op basis van een inkomensonderzoek wordt toegekend aan alle leden van het mutualistische gezin. Dit wil zeggen dat de gerechtigde, zijn samenwonende partner en de eventuele personen ten laste allen de verhoogde tegemoetkoming genieten.

In het kader van het recht op verhoogde tegemoetkoming, met welke periode wordt bij het inkomstenonderzoek rekening gehouden?

De verhoogde tegemoetkoming kan toegekend worden aan gezinnen waarvan het jaarlijks belastbaar bruto-inkomen het voorbije jaar lager lag dan het wettelijk opgestelde plafond.

Meer informatie kan je hier vinden.

Waar kan ik hulp vinden voor het vervolledigen van mijn RVT aanvraag?

De medewerkers van onze advieskantoren staan klaar om u te helpen:

Advieskantoren arrondissement Leuven: Aarschot: Bogaardenstraat 25 - 016 56 74 31 / Diest: Grote Markt 31 - 013 33 41 61 / Leuven: Mechelsestraat 70/72 - 016 22 57 04 / Tienen: Grote Markt 42/1 - 016 81 23 23

Advieskantoren arrondissement Halle-Vilvoorde: Halle: Molenborre 15 - 02 360 30 39 / Liedekerke: Stationsstraat 1 - 053 66 90 89 / Vilvoorde: Grote Markt 1 - 02 251 25 41 / Zaventem: Stationsstraat 113 - 02 720 68 57

Advieskantoren arrondissement Brussel: Anderlecht: Bergensesteenweg 805 - 02 523 90 96 / Brussel: Zuidstraat 111 - 02 506 96 11 / Elsene: Vleurgatsesteenweg 19 - 02 649 50 64 / Etterbeek: Waversesteenweg 706 - 02 647 71 12 / Laken: Fransmanstraat 12 - 02 426 29 92 / Molenbeek: Gentsesteenweg 122 - 02 411 10 96 / Schaarbeek: Maarschalk Fochlaan 57 - 02 216 55 78 / Sint-Gillis: Waterloosesteenweg 132 - 02 537 75 75

Wie komt in aanmerking voor het RVT?

De verhoogde tegemoetkoming wordt automatisch toegekend aan personen die een bepaald sociaal voordeel of statuut genieten:

  • leefloon of gelijkgestelde hulp;
  • inkomensgarantie voor ouderen (IGO);
  • tegemoetkoming voor mensen met een handicap;
  • kinderen met een fysieke of mentale handicap met een erkenning van minstens 66 % ongeschiktheid;
  • niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (NBMV);
  • kinderen (jonger dan 25) die bij het ziekenfons ingeschreven zijn als gerechtigde in het statuut wees.

De verhoogde tegemoetkoming kan toegekend worden aan gezinnen met een laag inkomen op basis van een inkomensonderzoek.

Geen recht op uitbetaling gezondheidszorgen

Op wie is deze beëindiging van het recht van toepassing?

Het recht werd beëindigd voor jou en al je personen ten laste.

Kan ik van ziekenfonds veranderen als ik geen recht heb op terugbetaling?

Ja, maar dan heb je nog steeds geen recht op terugbetaling van uw gezondheidszorgen. Om weer aanspraak te kunnen maken op deze rechten, moet je jouw situatie regulariseren.

Ik ben in orde met mijn trimestriële bijdragen. Waarom ontvang ik dan deze brief?

Je dient onderscheid te maken tussen de aanvullende en de verplichte verzekering. Je hebt deze brief ontvangen, omdat je niet in orde bent met de verplichte verzekering.
De verplichte verzekering biedt altijd dezelfde voordelen, ongeacht bij welk ziekenfonds u aangesloten bent. Dankzij de verplichte verzekering worden de kosten van je gezondheidszorgen terugbetaald (geneesmiddelen, medische erelonen, ziekenhuisopnames enzovoort) en krijg je een uitkering in geval van arbeidsongeschiktheid.

Zoals de naam al aangeeft, is de aanvullende verzekering een aanvulling op de verplichte verzekering. De voordelen van de aanvullende verzekering variëren naargelang het gekozen ziekenfonds. Deze verzekering wordt gefinancierd met de bijdrage die je elk trimester betaalt. De aanvullende verzekering van Solidaris Brabant betaalt het remgeld terug, biedt een tegemoetkoming voor de inschrijvingskosten van uw sportclub enzovoort. Meer informatie over ons aanbod aanvullende voordelen vind je hier terug.

Hoeveel tijd heb ik om me in orde te stellen?

Zonder terugbetaling door het ziekenfonds kunnen uw kosten voor gezondheidszorgen bijzonder hoog zijn. Daarom raden we u aan om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om uw situatie te regulariseren.

Hoe kan ik mijn bijdragen in orde brengen?

Neem contact op met een van onze raadgevers. Zij helpen je om een oplossing te vinden, zodat jij je rechten weer terugkrijgt.
Daartoe moet u een inventaris opmaken van:

  • alles wat u in 'huidige jaar-2' gedaan hebt op professioneel gebied (periodes van werk, werkloosheid, uitzendwerk   enzovoort)
  • eventuele veranderingen in uw situatie in huidige jaar-2' (verhuizing, echtscheiding, geboorte, verblijf in het buitenland   enzovoort).

    Verzamel zoveel mogelijk documenten die een inkomen kunnen bewijzen van al uw gezinsleden in 2018. Verzamel voor elk van deze personen ook de volgende documenten:

  • een kopie van het aanslagbiljet van de personenbelasting met de inkomsten van het huidige jaar-2'
  • een kopie van het laatste aanslagbiljet van de onroerende voorheffing (kadaster) van elk onroerend goed

*Voorbeeld: we zijn in 2023-2 = dus al je gegevens voor het jaar 2021

Waarom heb ik geen recht meer op terugbetaling van de gezondheidszorgen?

Om aanspraak te kunnen maken op terugbetaling van de gezondheidszorgen, moet je een bepaald plafond hebben bereikt aan bijdragebons en/of gelijkgestelde dagen. Aangezien je deze minimumwaarde niet hebt bereikt, kan het recht op terugbetaling van de ziektekosten niet worden verlengd. De bijdragebons en gelijkgestelde dagen die we gebruiken om de berekening uit te voeren zijn:

  • De bijdragebons betreffen de bezoldiging van werknemers, de sociale premies van zelfstandigen en de wettelijke bijdragen van bepaalde categorieën van gerechtigden;
  • Gelijkgestelde dagen betreffen de perioden waarin je werkloos of gepensioneerd was, een (erkende) handicap of vergoede ziekte had enzovoort

Informatie over je bijdragebons en/of gelijkgestelde dagen wordt elektronisch doorgestuurd door de betreffende sociale zekerheidsinstellingen.

De bijdragebons en/of gelijkgestelde dagen van een bepaald jaar verzekeren je voor de gezondheidszorgen in de periode van 1 januari tot en met 31 december van het 2e jaar dat volgt op het jaar waarin de bon werd uitgegeven. Zo ben je met de bijdragebons en/of gelijkgestelde dagen van 2016 bijvoorbeeld gedekt voor de periode van 1 januari 2018 tot en met 31 december 2018. 

 

Wilt u weten of uw bijdragen in orde zijn, ga dan naar e-Mut.

Wat gebeurt er als ik mijn dossier niet in orde breng?

Als je je dossier niet in orde brengt, heb je voor de rest van het jaar geen recht op een terugbetaling.

Heb je twee opeenvolgende jaren geen recht op een terugbetaling? Dan zijn wij wettelijk verplicht om je aansluiting te beëindigen.

Wil je je opnieuw inschrijven bij een ziekenfonds? Dan kan het zijn dat je een wachttijd van 6 maanden moet doorlopen, voordat je weer aanspraak kunt maken op de terugbetaling van gezondheidszorgen.

Wilt u weten of uw bijdragen in orde zijn, ga dan naar e-Mut. U kunt deze informatie ook verkrijgen in al onze kantoren of door te bellen naar 02 506 96 11.

Lidgeld (aanvullende verzekering)

Hoe moet ik de aanvullende bijdrage betalen?
  • Elk kwartaal betaal je je bijdrage. Begin december/maart/juni/september ontvang je een overschrijvingsformulier waarin je wordt gevraagd je bijdrage te betalen in de maand waarin je dit formulier ontvangt. Opmerking: bij een nieuwe inschrijving krijg je je overschrijvingsformulier enkele dagen na de validatie van je inschrijving.;
  •  Je kunt je bijdragen ook jaarlijks betalen, zodat je er niet ieder kwartaal aan hoeft te denken. In december ontvang je dan een uitnodiging om je bijdrage te betalen;

Daarnaast kun je ook via domiciliëring betalen, zodat een correcte en punctuele betaling van al je bijdragen gegarandeerd is. Het geld wordt binnen de eerste 5 dagen van elk kwartaal van je rekening gehaald. Ten slotte kun je je bijdragen ook in al onze kantoren betalen.

Wil je je bijdragen jaarlijks of door middel van domiciliëring betalen? Vraag het hier via het contactformulier, in een van onze kantoren of telefonisch op 02 506 96 11 aan.

Ben ik verplicht om de aanvullende verzekeringsbijdragen te betalen?

Ja, je bent wettelijk* verplicht je bijdragen te betalen. De voordelen en diensten van de aanvullende verzekering kunnen pas worden toegekend zodra alle bijdragen zijn betaald. Ook als je in het buitenland woont en bent ingeschreven als Belgische verzekerde, moet je je aanvullende verzekeringsbijdragen betalen.

* Wet van 26 april 2010 en 2 juni 2010 houdende diverse bepalingen inzake de organisatie van de aanvullende ziekteverzekering

Ben ik gedekt door mijn hospitalisatie- of tandzorgverzekering als ik niet in orde ben met mijn aanvullende verzekeringsbijdragen?

Nee, je moet in orde zijn met de aanvullende verzekeringsbijdragen om gedekt te blijven door onze hospitalisatie- en tandzorgverzekering.

Hoe weet ik of ik in orde ben met mijn bijdragen?

Ga naar e-Mut om te zien of je in orde bent met je bijdragen. Deze informatie kun je ook in al onze kantoren of telefonisch op 02 506 96 11 opvragen.

Wie is gedekt door mijn aanvullende verzekeringsbijdrage?

Je aanvullende verzekeringsbijdrage dekt jezelf en je personen ten laste (kinderen jonger dan 25 jaar, echtgenoot of echtgenote, samenwonende, ouder, grootouder enzovoort). De personen die je ten laste hebt, betalen dus geen bijdrage, maar worden wel gedekt door de aanvullende verzekering.

Wanneer moet ik betalen voor mijn aanvullende verzekering?
  • Elk kwartaal betaal je je bijdrage. Begin december/maart/juni/september ontvang je een overschrijvingsformulier waarin je wordt gevraagd je bijdrage te betalen in de maand waarin je dit formulier ontvangt. Opmerking: bij een nieuwe inschrijving krijg je je overschrijvingsformulier enkele dagen na de validatie van je inschrijving.;
  •  Je kunt je bijdragen ook jaarlijks betalen, zodat je er niet ieder kwartaal aan hoeft te denken. In december ontvang je dan een uitnodiging om je bijdrage te betalen;
  • Daarnaast kun je ook via domiciliëring betalen, zodat een correcte en punctuele betaling van al je bijdragen gegarandeerd is. Het geld wordt binnen de eerste 5 dagen van elk kwartaal van je rekening gehaald.
  • Ten slotte kun je je bijdragen ook in al onze kantoren betalen.

Wil je je bijdragen jaarlijks of door middel van domiciliëring betalen? Vraag het hier via het contactformulier, in een van onze kantoren of telefonisch op 02 506 96 11 aan.

Waar kan ik de documenten bekomen om een terugbetaling te krijgen voor een aanvullend voordeel?

Hier vind je een overzicht van onze voordelen en diensten. Op elke voordeelpagina vind je de documenten die je nodig hebt om je voordeel te kunnen genieten.

Ik woon in het buitenland, dien ik nog steeds een bijdrage voor de aanvullende verzekering te betalen?

Ja, je bent wettelijk* verplicht je bijdragen te betalen. De voordelen en diensten van de aanvullende verzekering kunnen pas worden toegekend zodra alle bijdragen zijn betaald. Ook als je in het buitenland woont en bent ingeschreven als Belgische verzekerde, moet je je aanvullende verzekeringsbijdragen betalen.

* Wet van 26 april 2010 en 2 juni 2010 houdende diverse bepalingen inzake de organisatie van de aanvullende ziekteverzekering

Welke diensten en voordelen worden aangeboden binnen de aanvullende verzekering?

Een overzicht van al onze aangeboden diensten en voordelen in kader van de aanvullende verzekering, kan je hier vinden.

Waarvoor dient de aanvullende bijdrage?
  1. Zich aansluiten bij een ziekenfonds  is voor iedereen in België verplicht (verplichte verzekering).
  2. Onze ziekenfonds biedt ook aanvullende verzekeringen aan. Met onze 70 voordelen en diensten beschermt onze aanvullende verzekering u in situaties waarin de verplichte verzekering niet tussenkomt. U kunt ook onze jaarlijkse gids 'voordelen en diensten' downloaden.
  3. Als extra verzekeringen bieden we ook een optionele hospitalisatie- en tandartsverzekering aan. Voor meer informatie, hier is onze jaarlijkse voordeelgids

Om van deze voordelen en diensten te genieten of om je in te schrijven op een van onze extra verzekeringen, moet je dus in orde zijn met je bijdragen voor de aanvullende verzekering (te controleren via e-mut).

Hoeveel moet ik maandelijks betalen voor mijn aanvullende verzekering?

De bijdrage voor onze aanvullende verzekering bedraagt slechts € 7,80 per maand, waardoor we een van de goedkoopste ziekenfondsen zijn.

Onze voordelen (aanvullende verzekering)

Krijg ik een terugbetaling voor psychotherapie?

Soms is een roze bril niet genoeg ...
Solidaris Brabant betaalt je tot 160 euro per jaar terug voor psychotherapie.

Onze mutualiteit verleent een terugbetaling van 20 euro per zitting bij een psycholoog. Het aantal tussenkomsten is beperkt tot 8 zittingen per kalenderjaar en je psycholoog moet geregistreerd zijn bij de Psychologencommissie.

Om dit voordeel te genieten, moet je ons modelattest volledig laten invullen door je psycholoog. Je kan ons ook de originele kwijting bezorgen.

 

Een overzicht van al onze aangeboden diensten en voordelen in kader van de aanvullende verzekering, kan je hier vinden.

Waarom moet ik een aanvullende verzekeringsbijdrage betalen?

Met meer dan 70 voordelen en diensten beschermt onze aanvullende verzekering je waar de verplichte verzekering niet tegemoetkomt. Als extra dekking bieden wij ook een facultatieve hospitalisatie- en tandzorgverzekering.

Om deze voordelen en diensten te genieten of om je in te schrijven op een van onze verzekeringen, moet je dus in orde zijn met je bijdragen voor de aanvullende verzekering. Klik hier om al onze voordelen en diensten te ontdekken.

Betaalt het ziekenfonds anticonceptie terug?

Welk anticonceptiemiddel je ook kiest, Solidaris Brabant betaalt 40 euro per jaar terug voor vrouwelijke anticonceptiemiddelen, ongeacht je leeftijd!

 

Een overzicht van al onze aangeboden diensten en voordelen in kader van de aanvullende verzekering, kan je hier vinden.

Ik ben aangesloten bij een sportclub. Krijg ik een vergoeding van het ziekenfonds?

Samen bereiken we de top! Solidaris Brabant betaalt alle sportievelingen 45 euro terug van hun aansluiting bij een sportclub of de aankoop van een fitnessabonnement!

 

Een overzicht van al onze aangeboden diensten en voordelen in kader van de aanvullende verzekering, kan je hier vinden.

Ik moet een nieuwe bril/lenzen aankopen. Betaalt het ziekenfonds dit terug?

Solidaris Brabant betaalt je 60 euro terug bij aankoop van een bril of lenzen. Je kunt in elke leeftijdscategorie dit financieel extraatje genieten.

 

Een overzicht van al onze aangeboden diensten en voordelen in kader van de aanvullende verzekering, kan je hier vinden.

Persoonlijke gegevens wijzigen

Ik ben verhuisd, hoe verander ik mijn adres bij het ziekenfonds?

Je kan je adres makkelijk online wijzigen via het online ledenportaal, e-Mut.

Hoe kan ik mijn bankrekeningnummer veranderen?

Je kan je bankrekeningnummer makkelijk wijzigen via het online ledenportaal, e-Mut.

Is het mogelijk om mijn post naar een ander adres te versturen dan mijn domicilieadres?

Je kan makkelijk zelf een correspondentieadres opgeven via het online ledenportaal, e-Mut.

ISI+-kaart

Hoe kan ik een ISI+-kaart voor mijn kind verkrijgen?

Voor kinderen jonger dan 12 jaar moet er geen aanvraag ingediend worden om een isi+ te ontvangen. Het ziekenfonds bezorgt deze automatisch. 

Grensarbeiders moeten zelf een aanvraag indienen bij hun ziekenfonds.

Moet ik betalen voor een ISI+kaart?

De eerste aflevering van de isi+ is gratis.

Indien je een nieuwe isi+ wil aanvragen bij het ziekenfonds kost dit 2,5 euro. In afwachting van ontvangst van de nieuwe isi+ krijg je een vervangingsattest dat 2 maanden geldig is.

Wat is een ISI+-kaart?

Wie geen e-ID heeft, krijgt een isi+. Deze kaart wordt afgeleverd door het ziekenfonds. Ze bevat in tegenstelling tot de SIS-kaart geen chip met persoonlijke gegevens. Om toegang te krijgen tot je ziekenfondsgegevens, gebruiken de apothekers, ziekenhuizen en zorgverstrekkers je rijksregisternummer op de voorzijde van je isi+ of de code op de achterzijde.

Roze klevers en enveloppen bestellen

Hoe kan ik roze klevers en/of enveloppen bestellen?

Je kan makkelijk zelf nieuwe roze klevers en enveloppen bestellen via e-Mut, of in een van onze kantoren.