Kantoren enkel open op afspraak, maar onze dienstverlening stopt niet

Printvriendelijke versiePDF-versie
16/03/2020

Met de zich uitbreidende coronacrisis zijn een aantal extra maatregelen getroffen om de gezondheid van onze werknemers en onze leden maximaal te beschermen. Paniek is nergens voor nodig, maar voorzichtigheid is wel geboden.

We vragen je bij het contact met onze medewerkers steeds volgende richtlijnen na te leven:

  • Kom niet langs als je ziek bent of een verkoudheid hebt
  • Hou minstens 1 meter afstand van andere personen
  • Let op een goede handhygiëne: was je handen regelmatig!


Onze mutualistische dienstverlening:

Vanaf maandag 16 maart 2020 kan je enkel in de hoofdkantoren en voor dringende zaken op afspraak terecht. Andere vragen stel je best via mail of telefonisch.

 

 

Je hebt een dringende vraag?

Bel dan naar het hoofdkantoor van de regio waar je woonachtig bent of naar ons algemeen nummer 02 506 96 11.

Een van onze medewerkers zal je vraag proberen te beantwoorden, of je een afspraak geven in één van onze kantoren.

 

We verwachten een verhoogd aantal telefonische contactnames waardoor de wachttijden kunnen oplopen en verontschuldigen ons voor het ongemak.

 

JE hebt een afspraak met een maatschappelijk werker. Gaat DEZE nog door? 

Onze dienst maatschappelijk werk contacteert je en helpt je maximaal telefonisch verder. Indien een afspraak nodig is en deze niet kan uitgesteld worden, dan maken we die uiteraard. We blijven telefonisch bereikbaar! Meer info over hoe ons te bereiken: klik hier.

 

Je hebt een afspraak met een adviserend arts. Gaat deze nog door?

Neen, de raadplegingen van de adviserend artsen worden uitgesteld naar een latere datum. Het is wel mogelijk dat de adviserend arts jou telefonisch contacteert voor bijkomende informatie. 

 

Wanneer gaan de kantoren terug open?

Dat kunnen we niet voorspellen. We houden hierbij rekening met de aanbevelingen van de overheid. De gezondheid beschermen van onze leden en medewerkers is een prioriteit!

 

 

e-Mut, de mutualiteit bij jou thuis!
Zo kan je met enkele klikken onder meer: roze identificatieklevers en gefrankeerde enveloppen bestellen, de terugbetalingen van je gezondheidszorgen en de uitbetaling van je uitkeringen raadplegen, je contactgegevens (e-mail, gsm-nummer, bankrekeningnummer) wijzigen en verschillende documenten downloaden. Schrijf je nu in en maak onmiddellijk gebruik van onze aangeboden online diensten!

 

Onze andere dienstverleningen:

 

De activiteitenprogramma’s van onze socio-culturele verenigingen zijn geannuleerd. Voorlopig alvast tem. 3 april 2020. Heb je nog een specifieke vraag dan kan je steeds telefonisch of bij mail terecht bij de betreffende vzw. Je vindt de contactgegevens op onze website.

 

Ook in de werking van onze medico-sociale verenigingen dienen meerdere maatregelen genomen te worden.

 

Medishops

De medishops zijn beschikbaar voor dringende noden. Je kan materiaal bestellen via de webshop en bij jou thuis laten leveren.

 

Medische Centra César de Paepe

Reeds geplande maar niet-dringende afspraken worden door onze medewerkers geannuleerd.

Geplande dringende afspraken worden behouden (in het Medisch Centrum te Leuven zijn alle afspraken geannuleerd).

We vragen om niet-dringende afspraken uit te stellen tot deze pandemie achter de rug is.

 

Zorgen aan huis

We leven de richtlijnen van de overheid na en informeren onze zorgmedewerkers over deze richtlijnen.

We streven ernaar om onze zorgmedewerkers zoveel mogelijk aan het werk te houden om de noodzakelijke zorgtaken te vervullen. In deze moeilijke periode wordt prioriteit gegeven aan de meest kwetsbare patiënten en wordt comfortzorg uitgesteld. Heb je een specifieke vraag dan kan je telefonisch (078 15 60 30) of via mail (thuiszorgcentrum@fsmb.be) terecht bij onze diensten.