Veelgestelde vragen

Mijn wachtwoord op e-Mut is geblokkeerd. Wat moet ik doen?

Om veiligheidsredenen wordt je e-Mut-wachtwoord geblokkeerd wanneer je 3 keer een onjuist wachtwoord hebt ingegeven. Om toegang te krijgen tot e-Mut, moet je een nieuw wachtwoord instellen door hier te klikken of aan te melden via je eID-kaart.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?

Als je je wachtwoord vergeten bent, klik dan op "Wachtwoord vergeten?” en volg de onderstaande stappen:

  • Geef je aansluitingsnummer en rijksregisternummer in.
  • Geef de activeringscode in die je via sms hebt ontvangen.
  • Activeer je inschrijving door de activeringscode in te geven die per sms naar je is opgestuurd.
  • Stel je persoonlijke wachtwoord in volgens de beveiligingsregels.

Opgelet, je ontvangt alleen een sms als we in het bezit zijn van je mobiele nummer. Zo niet, ontvang je om veiligheidsredenen je wachtwoord per post.

Ik slaag er niet in om me aan te melden via mijn elektronische identiteitskaart. Wat moet ik doen?

Als je er niet in slaagt om je aan te melden op e-Mut via je eID, raden wij je aan om de volgende aanbevelingen op te volgen:

  • De driver van de kaartlezer moet correct geïnstalleerd zijn op je computer.
  • De Java-software op je computer moet correct geïnstalleerd en up-to-date zijn. Je kunt de laatste versie downloaden op java.com.
  • Je besturingssysteem (Windows, Mac OS, Linux) en webbrowser (Internet Explorer, Chrome, Firefox) moeten up-to-date zijn.

Het eID-authenticatiesysteem loopt via de Federale Authenticatiedienst (FAS). Het FAS heeft een update uitgevoerd die problemen kan veroorzaken bij het verbinden via je identiteitskaart of via de It's Me applicatie.
Als je
ondanks de bovenstaande aanbevelingen problemen heeft met een van deze twee verbindingsmethoden : 

ga naar de website van FAS om de instructies te volgen voor het updaten van je webbrowser
→ Log in met je wachtwoord