Veelgestelde vragen

Ik kan mijn brieven niet weergeven op e-Mut. Wat moet ik doen?

Als je er niet in slaagt om je brieven te zien, raden wij je aan om volgende aanbevelingen op te volgen:

  • Kijk na of je een PDF-programma (bijvoorbeeld: Adobe reader) hebt geïnstalleerd op je computer. Je kan de meest recente versie hier downloaden.
  • Kijk na of de instellingen van je browser correct zijn.
  • Kijk na of je webbrowser (Edge, Chrome, Firefox, Safari, …) en PDF-programma (bijvoorbeeld: Adobe reader) up-to-date zijn.
Waarom staat mijn aanvraag niet weergegeven op e-Mut?

Het is mogelijk dat je aanvraag niet weergegeven staat op e-Mut. Hier kunnen 2 redenen voor zijn:

  1. Als je een document bij ons hebt ingediend, kan het tot 48 uur duren alvorens je dit kan raadplegen op e-Mut. Onze binnendiensten dienen het document eerst te scannen zodat het in ons systeem staat.
  2. De aanvraag die je hebt ingediend, kan niet worden opgevolgd. Nog niet alle aanvragen worden weergegeven op de functionaliteit. We evalueren op frequente basis welke aanvragen we bijkomend kunnen tonen op e-Mut.
De behandeling van mijn aanvraag werd onderbroken. Wat moet ik doen?

Onze medewerker heeft de aanvraag onderbroken aangezien hij/zij bepaalde informatie ontbreekt om de aanvraag op een correcte manier te verwerken.
Om te weten waarom de aanvraag onderbroken werd, kan je altijd de reden nakijken door op 'Zie de reden' te klikken.

Je kan ook altijd de functionaliteit 'Mijn postvak' consulteren. Het is mogelijk dat we een brief naar je hebben verstuurd om bijkomende informatie te vragen. Zo kan je sneller op onze vraag reageren en kunnen wij sneller je aanvraag verder behandelen.

Krijg ik mijn brieven nog via post en e-mail?

Geen nood, je brieven zullen nog steeds via post of e-mail naar jou verstuurd worden. We bieden je gewoon via e-Mut een bijkomende dienst aan om ook daar je brieven makkelijk te bekijken.

Ik slaag er niet in om me aan te melden via mijn elektronische identiteitskaart. Wat moet ik doen?

Als je er niet in slaagt om je aan te melden op e-Mut via je eID, raden wij je aan om de volgende aanbevelingen op te volgen:

  • De driver van de kaartlezer moet correct geïnstalleerd zijn op je computer.
  • De Java-software op je computer moet correct geïnstalleerd en up-to-date zijn. Je kunt de laatste versie downloaden op java.com.
  • Je besturingssysteem (Windows, Mac OS, Linux) en webbrowser (Internet Explorer, Chrome, Firefox) moeten up-to-date zijn.

Het eID-authenticatiesysteem loopt via de Federale Authenticatiedienst (FAS). Het FAS heeft een update uitgevoerd die problemen kan veroorzaken bij het verbinden via je identiteitskaart of via de It's Me applicatie.
Als je
ondanks de bovenstaande aanbevelingen problemen heeft met een van deze twee verbindingsmethoden : 

ga naar de website van FAS om de instructies te volgen voor het updaten van je webbrowser
→ Log in met je wachtwoord