Onze kantoren
10-29-2020

Heb je een dringende vraag? Kom dan naar onze hoofdkantoren!

Voor dringende problemen die telefonisch niet opgelost kunnen worden, kan je bij onze hoofdkantoren terecht.

Lijst met onze hoofdkantoren waar een afspraak gemaakt kan worden:
Klik hier om een afspraak te maken of bel naar het kantoor van jouw keuze.
Lijst met onze hoofdkantoren die zonder afspraak toegankelijk zijn op
maandag en dinsdag van 9u tot 12u en donderdag van 9u tot 15u.
AARSCHOT – Bogaardenstraat 25 - 016 56 74 31 AARSCHOT – Bogaardenstraat 25 - 016 56 74 31
ANDERLECHT – Bergensesteenweg 805 - 025239096 ANDERLECHT – Bergensesteenweg 805 - 025239096
ASSE - Stationsstraat 9 - 024526573 BRUSSEL – Zuidstraat 111 - 025069603
BRUSSEL – Zuidstraat 111 - 025069603 ETTERBEEK – Steenweg op waver 706 - 026477112
DIEST - Grote Markt 31 - 013334161 HALLE – Molenborre 15 - 023603039
ELSENE - Vleurgatsesteenweg 19 - 02 649 50 64 LAKEN – Fransmanstraat 12 - 024262992
(gesloten op donderdag)
ETTERBEEK – Steenweg op waver 706 - 026477112 LEUVEN – Mechelsestraat 70-72 - 016225704
HAACHT - Stationsstraat 26 - 016601217 LIEDEKERKE – Stationsstraat 1 - 053669089
(donderdag gesloten tussen 12u en 13u30)
HALLE – Molenborre 15 - 023603039 MOLENBEEK – Gentsesteenweg 122- 024111096
JETTE - Pierre Timmermansstraat 1 - 02 426 89 70 (vanaf 14/06) SCHAARBEEK – Maarschalk Fochlaan 57 - 022165578
KOEKELBERG - St-Annakerkstraat 46 - 02 414 07 67 (vanaf 14/06) SINT-GILLIS – Waterloosesteenweg 132  - 025377575
LAKEN – Fransmanstraat 12 - 024262992 TIENEN – Grote Markt 42/1 - 016812323
LIEDEKERKE – Stationsstraat 1 - 053669089 VILVOORDE – Grote Markt 1 - 022512541
LEUVEN – Mechelsestraat 70-72 - 016225704  
MOLENBEEK – Gentsesteenweg 122- 024111096  
SCHAARBEEK – Maarschalk Fochlaan 57 - 022165578  
ST-AGATHA-BERCHEM - Gentsesteenweg 1160 -

02 465 12 75 (vanaf 14/06)

 
SINT-GILLIS – Waterloosesteenweg 132  - 025377575  
ST-LAMBRECHTS-WOLUWE - Georges Henrilaan 192 -

02 771 05 93 (vanaf 14/06)

 
TIENEN – Grote Markt 42/1 - 016812323  
UKKEL - Alsembergsesteenweg 736 - 02 344 54 28 (vanaf 14/06)  
VILVOORDE – Grote Markt 1 - 022512541  
VORST - Brusselse Steenweg 51 - 02 376 08 28 (vanaf 14/06)  
ZAVENTEM - Stationsstraat 113 - 027206857  

 

Onze mutualistische dienstverlening:

Je hebt een attest voor de terugbetaling van gezondheidszorgen, een document dat je moet afgeven, etc.

Deponeer je attesten in onze postbussen of bestel enveloppen via e-Mut en stuur je attesten volledig gratis op met de post. De terugbetaling gebeurt op je bankrekening. Via e-Mut kan je controleren hoever ze met jouw dossier staan.

Betalen van een telefonische consultatie

De ziekenfondsen betalen de kosten rechtstreeks aan je dokter. Zelf moet je niets betalen.

Hoe je aan je getuigschrift van arbeidsongeschiktheid geraakt of je voorschrift voor medicatie lees je via deze link.

Je hebt geen dringende vraag

 Andere vragen kan je stellen via het contactformulier.

Werking van onze Sociale dienst

Dit geldt zowel voor contacten met de maatschappelijk werker van de Sociale Dienst als met de Pensioendienst.

Afspraken zijn alleen mogelijk voor dringende problemen die niet via een telefonisch contact opgelost kunnen worden. Deze afspraken zijn in meerdere kantoren mogelijk, maar dit spreek je af met jouw maatschappelijk werker. Klik hier om de lijst met telefoonnummers te raadplegen.

 

Werking van onze Juridische dienst

Bij de hervatting van de activiteiten van de Juridische dienst, kan je het departement Ledenverdediging als volgt bereiken:

  • Per e-mail: jurimut@fsmb.be
  • telefonisch: 02 506 98 61 (van maandag tot donderdag tussen 14u00 en 16u30)

Er wordt enkel juridische hulp geboden in de activiteitsdomeinen van de dienst, zoals:

  1. nazicht verpleegnota's;
  2. medische fouten en patiëntenrechten;
  3. nazicht getuigschriften voor verstrekte hulp.

Alle overige juridische aangelegenheden of alle vragen over een lopend dossier in een binnendienst van het ziekenfonds (vb. Uitkeringen, Gezondheidszorg, Burgerlijke Stand, Hospimut) worden niet behandeld door het departement Ledenverdediging.

Je hebt een afspraak

 We vragen je bij het contact met onze medewerkers steeds volgende richtlijnen na te leven:

  • Draag je mondmasker!
  • Je komt op tijd naar je afspraak en wacht voor het agentschap. Indien je veel te vroeg bent, zal je buiten moeten wachten.
  • Een medewerker komt je buiten, voor het kantoor, ophalen.
  • Ontsmet je handen bij binnenkomst (dispenser met handgel is voorzien).
  • Hou minstens 1,5 meter afstand van andere personen.
  • Kom niet langs als je ziek bent of een verkoudheid hebt.

Je hebt een afspraak met een adviserend arts. Gaat deze nog door?

Neen, de raadplegingen van de adviserend artsen worden uitgesteld naar een latere datum. Het is wel mogelijk dat de adviserend arts jou telefonisch contacteert voor bijkomende informatie. 

Wanneer zijn alle kantoren terug beschikbaar zonder voorafgaande afspraak?

Dat kunnen we niet voorspellen. We houden hierbij rekening met de aanbevelingen van de overheid. De gezondheid beschermen van onze leden en medewerkers is een prioriteit!

e-Mut, de mutualiteit bij jou thuis!
Zo kan je met enkele klikken onder meer: roze identificatieklevers en gefrankeerde enveloppen bestellen, de terugbetalingen van je gezondheidszorgen en de uitbetaling van je uitkeringen raadplegen, je contactgegevens (e-mail, gsm-nummer, bankrekeningnummer) wijzigen en verschillende documenten downloaden. Schrijf je nu in en maak onmiddellijk gebruik van onze aangeboden online diensten!

Onze andere dienstverleningen:

De realisatie van de activiteitenprogramma’s van onze socio-culturele verenigingen hangt af van de op deze sector betrekking hebbende COVID-19 maatregelen. Deze maatregelen zijn onderhevig aan wijzigingen. Je kan steeds telefonisch of bij mail terecht bij de betreffende vzw. Je vindt de contactgegevens op de pagina van onze vzw's.

 

Medishops

De Medishops blijven open zonder afspraak!

Om de verspreiding van het virus te voorkomen, vragen wij je de volgende richtlijnen in acht te nemen wanneer je in contact komt met onze medewerkers:

  •     Desinfecteer je handen bij het binnenkomen en hou minimaal 1,5 meter afstand.
  •     Het dragen van een masker is verplicht!
  •     Als het mogelijk is, kom dan alleen.
  •     Betaal via bancontact of bestel het materiaal via de webshop.
  •     Kom niet langs als je ziek bent.

Het materiaal kan worden opgehaald in een van onze Medishops of bij jou thuis worden afgeleverd. In een aantal agentschappen kan het materiaal ook na afspraak worden opgehaald.

Meer info? www.medishoponline.be | infomedishop@fsmb.be | 078 15 60 30

Medische Centra César de Paepe

Onze medische centra blijven open! Neem telefonisch contact op met het medisch centrum van je keuze indien je een afspraak wenst vast te leggen.

Zorg en hulp aan huis

We leven de richtlijnen van de overheid na en informeren onze zorgverstrekkers over deze richtlijnen.

We streven ernaar om onze zorgverstrekkers zoveel mogelijk aan het werk te houden om de noodzakelijke zorg en hulp te vervullen. In deze moeilijke periode wordt prioriteit gegeven aan de meest kwetsbare patiënten en wordt comfortzorg uitgesteld. Heb je een specifieke vraag dan kan je telefonisch (078 15 60 30) of via mail (thuiszorgcentrum@fsmb.be) terecht bij onze diensten.