Onze kantoren
10-29-2020

Onze mutualistische dienstverlening:

Je hebt een attest voor de terugbetaling van gezondheidszorgen, een document dat je moet afgeven, etc.

Deponeer je attesten in onze postbussen of bestel enveloppen via e-Mut en stuur je attesten volledig gratis op met de post. De terugbetaling gebeurt op je bankrekening. Via e-Mut kan je controleren hoever ze met jouw dossier staan.

Betalen van een telefonische consultatie

De ziekenfondsen betalen de kosten rechtstreeks aan je dokter. Zelf moet je niets betalen.

Hoe je aan je getuigschrift van arbeidsongeschiktheid geraakt of je voorschrift voor medicatie lees je via deze link.

Je hebt een dringende vraag, kom dan naar onze hoofdkantoren!

Bel dan naar het kantoor van de regio waar je woonachtig bent. Een van onze medewerkers zal je vraag beantwoorden, of je een afspraak geven in één van onze kantoren. Indien er financiële verrichtingen moeten gebeuren kan dit enkel elektronisch (geen cash verrichtingen mogelijk).

We kennen een verhoogd aantal telefonische contactnames waardoor de wachttijden kunnen oplopen en verontschuldigen ons voor het ongemak.

Lijst met onze kantoren waar een afspraak gemaakt kan worden:

  • ANDERLECHT – Bergensesteenweg 805 - 025239096
  • BRUSSEL – Zuidstraat 111 - 025069603
  • ETTERBEEK – Steenweg op waver 706 - 026477112
  • LAKEN – Fransmanstraat 12 - 024262992
  • MOLENBEEK – Gentsesteenweg 122- 024111096
  • SCHAARBEEK – Maarschalk Fochlaan 57 - 022165578
  • SINT-GILLIS – Waterloosesteenweg 132  - 025377575
  • ASSE - Stationsstraat 9 - 024526573
  • HALLE – Molenborre 15 - 023603039
  • LIEDEKERKE – Stationsstraat 1 - 053669089
  • VILVOORDE – Grote Markt 1 - 022512541
  • ZAVENTEM - Stationsstraat 113 - 027206857
  • AARSCHOT – Bogaardenstraat 25 - 016567431
  • DIEST - Grote Markt 31 - 013334161
  • HAACHT - Stationsstraat 26 - 016601217
  • LEUVEN – Mechelsestraat 70-72 - 016225704
  • TIENEN – Grote Markt 42/1 - 016812323

Je hebt geen dringende vraag

 Andere vragen kan je stellen via het contactformulier.

Werking van onze Sociale dienst

Dit geldt zowel voor contacten met de maatschappelijk werker van de Sociale Dienst als met de Pensioendienst.

Afspraken zijn alleen mogelijk voor dringende problemen die niet via een telefonisch contact opgelost kunnen worden. Deze afspraken zijn in meerdere kantoren mogelijk, maar dit spreek je af met jouw maatschappelijk werker. Klik hier om de lijst met telefoonnummers te raadplegen.

 

Werking van onze Juridische dienst

Bij de hervatting van de activiteiten van de Juridische dienst, kan je het departement Ledenverdediging als volgt bereiken:

  • Per e-mail: jurimut@fsmb.be
  • telefonisch: 02 506 98 61 (van maandag tot donderdag tussen 14u00 en 16u30)

Er wordt enkel juridische hulp geboden in de activiteitsdomeinen van de dienst, zoals:

  1. nazicht verpleegnota's;
  2. medische fouten en patiëntenrechten;
  3. nazicht getuigschriften voor verstrekte hulp.

Alle overige juridische aangelegenheden of alle vragen over een lopend dossier in een binnendienst van het ziekenfonds (vb. Uitkeringen, Gezondheidszorg, Burgerlijke Stand, Hospimut) worden niet behandeld door het departement Ledenverdediging.

Je hebt een afspraak

 We vragen je bij het contact met onze medewerkers steeds volgende richtlijnen na te leven:

  • Draag je mondmasker!
  • Je komt op tijd naar je afspraak en wacht voor het agentschap. Indien je veel te vroeg bent, zal je buiten moeten wachten.
  • Een medewerker komt je buiten, voor het kantoor, ophalen.
  • Ontsmet je handen bij binnenkomst (dispenser met handgel is voorzien).
  • Hou minstens 1,5 meter afstand van andere personen.
  • Kom niet langs als je ziek bent of een verkoudheid hebt.

Je hebt een afspraak met een adviserend arts. Gaat deze nog door?

Neen, de raadplegingen van de adviserend artsen worden uitgesteld naar een latere datum. Het is wel mogelijk dat de adviserend arts jou telefonisch contacteert voor bijkomende informatie. 

Wanneer zijn de kantoren terug beschikbaar zonder voorafgaande afspraak?

Dat kunnen we niet voorspellen. We houden hierbij rekening met de aanbevelingen van de overheid. De gezondheid beschermen van onze leden en medewerkers is een prioriteit!

e-Mut, de mutualiteit bij jou thuis!
Zo kan je met enkele klikken onder meer: roze identificatieklevers en gefrankeerde enveloppen bestellen, de terugbetalingen van je gezondheidszorgen en de uitbetaling van je uitkeringen raadplegen, je contactgegevens (e-mail, gsm-nummer, bankrekeningnummer) wijzigen en verschillende documenten downloaden. Schrijf je nu in en maak onmiddellijk gebruik van onze aangeboden online diensten!

Onze andere dienstverleningen:

De realisatie van de activiteitenprogramma’s van onze socio-culturele verenigingen hangt af van de op deze sector betrekking hebbende COVID-19 maatregelen. Deze maatregelen zijn onderhevig aan wijzigingen. Je kan steeds telefonisch of bij mail terecht bij de betreffende vzw. Je vindt de contactgegevens op de pagina van onze vzw's.

 

Medishops

De Medishops blijven open zonder afspraak!

Om de verspreiding van het virus te voorkomen, vragen wij je de volgende richtlijnen in acht te nemen wanneer je in contact komt met onze medewerkers:

  •     Desinfecteer je handen bij het binnenkomen en hou minimaal 1,5 meter afstand.
  •     Het dragen van een masker is verplicht!
  •     Als het mogelijk is, kom dan alleen.
  •     Betaal via bancontact of bestel het materiaal via de webshop.
  •     Kom niet langs als je ziek bent.

Het materiaal kan worden opgehaald in een van onze Medishops of bij jou thuis worden afgeleverd. In een aantal agentschappen kan het materiaal ook na afspraak worden opgehaald.

Meer info? www.medishoponline.be | infomedishop@fsmb.be | 078 15 60 30

Medische Centra César de Paepe

Onze medische centra blijven open! Neem telefonisch contact op met het medisch centrum van je keuze indien je een afspraak wenst vast te leggen.

Zorg en hulp aan huis

We leven de richtlijnen van de overheid na en informeren onze zorgverstrekkers over deze richtlijnen.

We streven ernaar om onze zorgverstrekkers zoveel mogelijk aan het werk te houden om de noodzakelijke zorg en hulp te vervullen. In deze moeilijke periode wordt prioriteit gegeven aan de meest kwetsbare patiënten en wordt comfortzorg uitgesteld. Heb je een specifieke vraag dan kan je telefonisch (078 15 60 30) of via mail (thuiszorgcentrum@fsmb.be) terecht bij onze diensten.